frihet

känslan av frihet var tanken som slog mig idag när jag var ute och gick, jag kom på att nu kan jag göra vad jag vill, jag kan flytta härifrån, jag kan resa jag kan bara titta på tv en hel dag ja göra vad jag vill det är och det bästa efter studenten, att känna sig fri. det är mycket jag inte vet, vad jag ska göra vad jag vill göra i framtiden men jag vet iaf lite vad jag vill göra nu. jag vet att jag har jobb i sommar men vad händer sen? lite ångest känner jag inför hösten men ändå en lättnad av frihet. idag fick jag iaf beskedet att jag kommit in på designskolan jag sökt till ifall jag inte har ngt arbete i höst, inte vill jag sitta hemma och glo iaf, jag vill vara kreativ och skapa :) 

studentdagen började med champagnefrukost i tivoliparken, men efter fotot drog vi oss mot tågstationen för tak eftersom det var regn och rusk. där satt vi och drack, planerade och sjöng innan vi drog oss in i kyrkan där vi också sjöng och lärarna höll tal, Annikas var bra men bäst var Jonas tal. sedan tog vi bussen tillbaka till skolan åt på skånehuset, hanna höll ett riktigt roligt tal som rimmade om alla i klassen "emma och emelie, alltid ett stim de har av killar omkring" sen tillbaka till skolan för att skriva i mössor och nu började alla bli gråtfärdiga och tårar fälldes. ungefär 14.00 sprang vi ut och gjorde scenen begav oss till flaket där himlen öppnade sig och iväg for vi lika glada fast det regnade, bikini hade varit väl passande för när vi väl gav upp var vi blöta som katter. pappa hämtade upp mig och jag hann hem innan gästerna kom. tog på mysklädr fönade klänningen i en halvtimme sen var det bara på det igen när gästerna kom. det var en mkt trevlig kväll här hemma och utgången var helt okej. helgen har varit lugn och en energiladdare, är trött på att vara sjuk nu, nu vill jag frisk och ha fint väder sen när jag börjar jobba kan det regna istället men sån tur jag nog inte som vanligt.

jag hade inga speciella förväntningar på studentdagen. jag hade föreställt mig att de skulle vara jobbigare än det var,  jag trodde att jag skulle gråta mer men så blev det inte, jag som är så bölig började inte lipa som fan, det var ju ingen rolig dag, jag kan inte säga att jag kände glädje. det var mest overkligt allting och jag tror inte man inser att det är slut förrän i höst när man inte träffar alla igen....

nåväl slut på funderingarna idag nu ska jag nog krypa i sängen och sova, känner mig pigg men får väl hitta på ngt så att jag blir trött.

godnatt gott folk!



balen :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0