slå ner dig

gud en sån trevlig start på helgen! jag känner mig så nyttig, alltså inte när det gäller energiintag då (jag klämde i mig ett kexchoklad innan tolv imorse för första gången, första gången så tidigt på en dag alltså) utan när det gäller att få saker & ting gjorda. när man blir väckt av små skrikande grannar klockan 07.30 och sen inte kan somna om kan man lika gärna gå upp och fixa allt som behövs so i did. jag behövde faktikst kolla på en film som ska lämnas tillbaka så på med rullen, in med frukostbullen i ugnen och mys i soffan sen blev mitt rum städat, sängen snyggt bäddad, diskmaskinen urplockad, köket snyggt fixat osv och allt detta under dans till hög musik då jag är riktigt laddad för fest ikväll, fest sugen har jag vatt sen i måndes klockan sju på morgonen när jag satt påväg till malmö längtandes efter fredag och nu är den här, woho  så jag hppas alltså för att få utlopp för min energi ikväll.

förresten har ni tänkt på hur fel det kan bli när orden kommer i helt fel ordning i en mening? till exempel blir ibland slå dig ner; slå ner dig, helt fel innebörd ju. jag kommer ihåg att vi tittade på sådana här misstag och stavningsmisstag som man skrivit i mataffärer osv när de hade kampanj pris på något, fråga mig inte varför vi gjorde det för det minns jag inte. men det är ganska roligt att se, tyvärr har jag inte fått nöjet att se det i någon mataffär häromkring. men det jag skulle komma fram till var att förra helgen när jag kom upp och ut till mina föräldrar och skulle äta frukost frågade mamma om jag ville ha en bulle i ugnen, pappa och jag började garva direkt och ja sa nejtack sen fattade mamma varför vi garvade men hon tänkte ju inte som vi gjorde när hon sa den meningen för egentligen var ju meningen "korrekt" det fanns bara olika sätt att tolka den. Det är bara att ta sådana här misstag som något roligt, dra nytta av det och få skratta här i livet. min poäng av det här om ni inte fattar det är att skratta, njut av livet!

nej nu ropar far att det är fika, det är ju fredag!

/ Em

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0