Mitt andra hem

Hej på er, nu är jag hemma igen efter en skön weekend i mitt "andra hem", Stockholm. bilningen upp gick inte alltför snabbt som det annars brukar, vägarna kryllade av poliser och kankse var det för att jag inte körde själv utan för att pappa körde eftersom jag var ute dagen innan. lite kämpigt var det eftersom jag inte va helt kry men helt värt det när vi kom fram till farmor. det blev uppackning och middag och sedan lite kvällsmys :)

Vi åkte och tittade på vår gamla lägenhet där vi bodde där jag var miniliten, i Vårby gård som ligger vid mälaren. jag kunde inte sluta tänka på hur det hade varit om jag bott kvar. där är jättevackert och nära till både bad och storstad och farmor, ett ställe jag skulle kunna tänka mig att bo på. vi får se hur det blir med den saken...

för att summera helgen blev det alldeles för mycket shopping, dock ingen studentklänning, påskäggsskattjakt hos farbror, ännu mer shopping och mys med farmor.
varje gång vi åker hem pratar vi om att bo där men innan har vi alltid haft något som håller oss kvar men nu när jag tar studenten känner jag att jag inte har något som håller mig kvar här merän mina vänner, men jag vet inte. jag älskar att kunna cykla ner till stranden när jag vill, visst kan jag cykla till vatten där med och ha nära till storstad men skulle det kännas likadant och göra mig nöjd? Farsta och Stockholm känns iaf som mitt andra hem, jag trivs alltid där och känner mig hemma.

nu måste jag tyvärr plugga, vilket känns riktigt tungt men måste man så måste man.
Kram på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0