fullproppat

idag har både dagen och jag blivit fullproppad för det är nämligen min systers födelsedag. hela dagen har gått i hundra blås och och den har gått snabbt samtidigt som jag hunnit massor.

dagen började med frisörlektion där vi fick lära oss olika sätt att fästa krona, tiara och slöja på brud, det var ganska kul och inte lika invecklat och svårt som jag trodde, mera smärtsamt för bruden i vissa fall. därefter blev det en snabb lunch i matsalen och de hade enkäter om maten att fylla i så klart jag tog en, vi brukar ju ofta klaga på maten. vi äter samma mat som de på sjukhuset och ofta smakar maten ingenting och nu verkar de vilja lyssna så visst då talar jag. sen blev det en promenad till Maxi för att köpa present till syster som jag inte hunnit eftersom vi var i sthlm och jag va sjuk innan dess, ganska stressigt alltså. det blev en bok och en lott till syster och sedan en promenad tillbaka till sjukhuset för en tid för att kolla min allergi. inte konstigt jag har otroligt svårt att andas när hundar är i samma rum, jag är jätte allergisk mot både hund och katt och det är jätte jobbigt :/ pricktestet visade också att jag va allegisk mot pollen plus massa korsallergier vilket jag redan visste men inte att jag är allergisk mot hasselnötter och mandel, så det var ju tur att jag fick veta det. nötallergi är inte att leka med men inte djur allergi heller.

Nåja det är inget att göra åt, man kunde ta sprutor en gång i veckan men jag hatar att ta blodprov så jag får väl se hur jag ska lösa den saken, väl hemma bjöds det på god mat med familjen och presenter till syster, sedan var jag tvungen att kila iväg och träna mina småtjejer i gymnastik och dom var hur ivriga som helst, som vanligt :)

ikväll har jag bara umgåtts med familjen och nu sitter jag här och letar efter en student klänning, den jag skulle beställa om jag inte hittade någon i sthlm fanns inte längre kvar när jag skulle beställa den när jag kom hem, typiskt min tur. nu ska jag leta lite till för imorgon har vi Annikaledigt, inga lektioner på morgonen :)

kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0